Noen ting jeg liker.

Dette skulle egentlig være et innlegg om ting jeg liker, som f. eks. denne kuen:

Veggpynt

For ordens skyld,tror jeg at jeg heller vil konsentrere meg om ting jeg absolutt ikke kan fordra. Noen ting jeg ikke kan gjøre noe med, og noe jeg kan forandre.

NOEN TING JEG IKKE LIKER:

– Kulde

– Gjeld

– For salt mat

– For søt mat

– For lite mat

– Varm rødvin

– At Facebook ikke har en «ikke liker» knapp

– Urettferdighet

– Alkohol som på en eller annen måte er på vei ut av kroppen

– Nattklubber

I går var jeg på nattklubb med en hel gjeng galninger. Ikke sånne galninger som setter fyr på seg selv eller stjeler babyer, men sånne kjøkken-galninger. Kokker. Jeg har de siste dagene jobbet gratis på Le Chateaubriand, og trives med det. Der er det god stemning hele dagen, fra man kommer på jobb til service er «termine». Det var de som inviterte meg med, og jeg er ikke så veldig vanskelig å be når det gjelder nattlige aktiviteter.

I det jeg kom inn på denne «Club Rex», ble jeg slengt ca. 10 år tilbake i tid. Du vet Exodus og Ditlef, Ovenpå, og på en dårlig dag Champions. I senere tid Roofgarden, Maxim og Mood. Stedet for kjøttmarked, drittmusikk, høy harryfaktor, høy ekkelfaktor og elendige drinker. Men også stedet for å gjøre det man kom for å gjøre som er, hvis alle kom for å gjøre den samme tingen, helt ok. Sjefen hadde satt hele gjengen på listen til DJ-en, da hun, kvelden før var og spiste på Le Chateaubriand. «Det var det minste hun kunne gjøre.» hørte jeg hun si, «Etter en så deilig totalopplevelse i restauranten!».

Jeg forventet ikke å finne sjefen der inne, ettersom han er rundt 40 og har kone og barn. Det gjorde jeg. Etter litt tilfeldig leting fant jeg både ham og konen, murings på det pulserende dansegulvet. Ekte. Det blir ikke så mye dansing for min del. Kanskje litt 2-stepping. Jeg er en sånn fyr som danser best under press, så hvis jeg blir utfordret er det liksom greit. Det som er det hemmelige trikset mitt, er å prøve å drite ut den som prøver å få meg til å look stupid på grunn av min dansing. Men det som nesten ingen vet, og dette er egentlig en hemmelighet, er at jeg regjerer på dansegulvet. Eid. Kanskje litt stiv i stilen, eller rustikk om du vil, men jeg er en jævel på f.eks. «the running man», eller «baby freeze». Kan du f. eks. «the drunken running man».

Nei, ikke?. Tenkte meg det..

I løpet av ca. halvtimen jeg gadd å være der inne fikk jeg testet ut en del ting.

TING JEG HAR TESTET UT PÅ NATTKLUBB I PARIS:

– Dansemoves fra min tid på barne- og ungdomskolen. Følte det funket bedre nå enn da, selv om jeg ikke fikk prøvd meg i en dansekonkurranse denne gangen.

– «Peke»-dansemove som jeg har stjålet fra 90´s-musikkvideoer (mer ang. det straks). Jeg tror jeg har pekt på samtlige Club Rex attendants for den kvelden av det motsatte kjønn, og muligens noen gutter.

– Jeg har fått bevist teorien min om at dustefaktoren i: «Hei, jeg er fra Norge. Hvis du vil, kan du få lov til å kjøpe en drink til meg», ikke fungerer på en sånn nattklubb i Paris.

– Den beste og mest uforpliktende avledningsmanøveren å bruke når man har tenkt å baile, er uten tvil «Jeg skal bare på dass». Den dårligste, eller kjipeste med tanke på de som må lure på hvor du ble av, er kanskje noe sånt som «Haha, yeah but, I´ll be right back».

Et lite tilbakeblikk på utvilsomt tvilsomme rappere fra 90-tallet. Sjekk det ut, om ikke på grunn av rappingen så på grunn av den enormt mate produskjonen og den magiske dansingen.

DJ BOBO – SOMEBODY DANCE WITH ME

LOOOOOOL! Dette vil jeg se live.

MR.PRESIDENT – COCO JAMBOO

For meg og mange andre en evig klassiker, fortsatt fet! Og aktuell.

HOUSE PARTY DANCE OFF!!

Jeg har uendelig kjærlighet for hun i gul strongmandrakt.

CULTURE BEAT – MR. VAIN

Stakkars kis, må stå utenfor festen og rappe inn. Nedsig

TWENTY 4 SEVEN – TAKE ME AWAY

En maktdemonstrasjon i arm-dansing, men ingen rap desverre. Mannlig sang derimot, yes we got it!


PRODIGY – OUTTA SPACE

Denne videoen er bare mad funny. Disse folka her er funny. Sjekk ut «No good» hvis du ikke vet.


Legg igjen en kommentar

