The Prince Rogers inheritage..

Den nå om dagen mye undervurderte peke-moven

«…Prince said that he was «born epileptic» and «used to have seizures» when he was young. During the interview Prince also said that «my mother told me one day I walked in to her and said, ‘Mom, I’m not going to be sick anymore,’ and she said ‘Why?’ and I said ‘Because an angel told me so…»

Kanskje en av 80-tallets mest mistolkede artister?

Jeg driter i det. Jeg bøyer meg i støvet, og aksepterer arven.. Jeg elsker Prince. Han er så forbannade drøy. Gutter elsker Prince fordi han er så jævlig flink å spille. Jenter er betatt av det sensuelle, og synes han er flink å spille. Er han også en brukbar skuespiller mon tro? Ja, med et slikt image og en slik sensuell kraft går jeg ut ifra det. En ting er sikkert, han er en ulv på å kle seg ut. Tenk så fett å gå julebukk med Prince som kid, bortsett fra at han er en scary motherfucker. Men gir han seg ut for å være en tvekjønnet evnukk, eller er han definisjonen på «a woman trapped inside of a mans body»? (Ikke at det har så mye med saken å gjøre, men var Michael Jackson eventuelt evnukk(r.i.p.)?)

Jeg vet ikke helt hva jeg føler når jeg ser dette!

Når jeg var liten trodde jeg jeg likte prince. Det gjorde jeg ikke, litt p.g.a. hans skumle og sexy videoer og litt fordi musikken var bare lite tøff, sukkersøt og rosa i mine ører. Jeg forstod ikke at dette ikke var en dame, og jeg husker at jeg så på Cream videoen og tenkte «WTF has Michael Jackson done with himself now..nei…vent litt.. dette er en dame..eller er det??». Så jeg kulte an med det der. Tok avstand fra hele opplegget. Esj..

Så Begynte jeg å henge ut med Olav og de første året på videregående. Han, Mike og Nam snakket alltid varmt om Prince, og jeg tenkte at de var ikke inne på noe. Etter en stund fikk jeg låne en tape, en 90-minutters kassett av Olav med masse Prince på. Big musical eye-opener. Jeg visste for eksempel ingenting om at det her er snakk om kanskje verdens beste gitarist og låtskriver. Ihvertfall en av verdens beste, uten tvil. Jeg innbiller meg at for dem som spiller gitar er forholdet til Prinsen noe sånn typ «faen, jeg skulle ønske jeg var han. Dette er urettferdig»

Ok, du må gjerne mene at fyren er en freak. Kontrovers? Ja, på 80-tallet! Men han kunne og kan spille, og vet det forbannet godt selv. Fyren er cocky som faen, og driter i det. Hard som et fjell, med den mykeste musikken. Det er derfor han er så fet. Han har vunnet et hav av priser, skrevet et hav av hits, spilt for hav med mennesker, kan spille et hav av instrumenter osv…

TRYKK PÅ FLEMMET SIN GITAR FOR BIO:

Nå om dagen har jeg sansen for det provokative. Jeg blir ikke provosert, men heller underholdt. Jeg mener det går nok an å provosere meg, men ikke bare på grunn av at du er utkledd som noe dameaktig, synger om noe tabubelagt og skittent, er veldig anderledes fra majoriteten, eller f.eks. påstår at du er homofil. Så jeg hører på Prince med glede, og tenkte jeg skulle poste opp noen av hitsene og favorittene mine.

When you were mine, fra Dirty Mind 1980

Pop Life fra Around The World In A Day 1985, med The Revolution

If I Was Your Girlfriend fra Sign´O The Times 1987

I Could Never Take The Place Of Your Man fra Sign´O The Times 1987, live versjon

DANGER DANGER ATTENTION! VERY BLOODY LOUD! Jeg hadde på med headphones…

Legg igjen en kommentar

