Raplåter der originallåten som er samplet er dødsoppsig

Det er noe magisk med det å «oppdage» et sample. Jeg er en av dem som sjekker ut credits inni CD-coveret. Litt fordi jeg er nyskjerrig, men også fordi jeg er nerd og over gjennomsnittet musikkinteressert. Så er det disse hiphop-klassikerne, du vet sanger som It Aint Hard To Tell, C.R.E.A.M.Dead presidents, The Look Of Love, It Was A Good Day, Let Me Ride osv… Få låter er ikke bygget rundt et sample eller fler, og det er forståelig. All den mate musikken fra 60-80tallet, hvorfor gå igjennom alt peset med å skape et likt sound. Mye enklere å «stjele» som våre foreldre kaller det. Så jeg sjekker ofte ut ke det går i inni bookletn, men det er mye fetere på den romantiske måten.

Jeg er en myk mann, og en sucker for soul. Det skulle bare mangle. Her er noen deilige låter som har blitt gjenstand for gjenbruk, men jeg gidd ikke poste raplåten.

Mest sannsynlig så hadde Wendy Rene verdens tristeste stemme. Noe som her gjør en semitrist låt, så hevvi at den er til å ta til tårene over. Lykke Li har også en semitrist versjon.

Isley Brothers har blitt samplet, og samplet, og samplet igjen. Se under.

OK, denne her er dødsfet. Sjekk ut 41 sek uti sangen, tidenes HEY!

The Prince of music.

Denne er laget av magi. Makan til frekk balade.

Legg igjen en kommentar

