Dagens meny 2

Polka-fisk

Etter gårsdagens Fleshtoneskonsert som var skikkelig skikkelig, fikk jeg plutselig litt dårlig tid imorges da jeg våknet 10.00 istedenfor 08.30. Ekkoet fra gårsdagens forsøk fra tjommien min på å sammenligne sitt liv med Sopranos, fikk meg til å le til tross for en MEGET trang hjelm. Lunch 12.30 og ingen fisk. Jeg tok beina på nakken og kjøpte en hel side oppdrettslaks hos fiskehandleren i Rue Cler. Biolaks fra Frankrike som lages/produseres på land og ikke i merer uti havet. Gode greier.

Menyen:

Potetsalat, kapers, sitronkylling og reddiker

Laks, fennikel, urtesalat og sjy

Jordbær, Rabarbra, krem og kjekssmuler

Sitronkylling i filodeig

Blåpotet

forrett

Potetsalat, reddiker, sitronkylling, remulade, blåpotetchips, ristet potetstappe

Laks, småløk, fennikel, urtesalat og sjy

Hovedrett

Sausen på hovedretten lagde jeg av ristet kyllingkraft, og stekte breiflabb-bein. Masse sake, og masser av tid. Sprakk den til slutt med peanøttolje og hadde oppi masse urter. Meget inne på det.

Rabarbra

Rabarbrasorbet, krem, jordbær, rabarbra, rabarbragele, lakrissaus, kjekssmuler og timianblomst

Dessert

Legg igjen en kommentar

